کد خبر : 290
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 8:29
-

آغاز ساخت حوضچه اطفاء حریق منطقه سفیدکوه خرم‌آباد

آغاز ساخت حوضچه اطفاء حریق منطقه سفیدکوه خرم‌آباد

سالانه بخش زیادی از مراتع و جنگل‌های لرستان طعمه حریق می‌شود و به دلیل عدم وجود امکانات و تجهیزات کافی، عملیات اطفاء حریق به‌ویژه در ارتفاعات با مشکلات فراوان مواجه است. به گزارش مپل، سالاروند؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: این عملیات اجرایی در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد با ظرفیت ۱۵۰۰ مترمکعب آب در

سالانه بخش زیادی از مراتع و جنگل‌های لرستان طعمه حریق می‌شود و به دلیل عدم وجود امکانات و تجهیزات کافی، عملیات اطفاء حریق به‌ویژه در ارتفاعات با مشکلات فراوان مواجه است.

به گزارش مپل، سالاروند؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: این عملیات اجرایی در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد با ظرفیت ۱۵۰۰ مترمکعب آب در ضلع جنوبی این منطقه و در محدوده شهرستان چگنی برای اطفاء حریق در مناطق بحرانی استان آغاز شد.🔹سالانه بخش زیادی از مراتع و جنگل‌های لرستان طعمه حریق می‌شود و به دلیل عدم وجود امکانات و تجهیزات کافی، عملیات اطفاء حریق به‌ویژه در ارتفاعات با مشکلات فراوان مواجه است.

سالاروند مدعی شد:این اداره‌کل به‌عنوان یکی از پیشروترین دستگاه‌های اجرایی استان در امر پیشگیری و اطفاء حریق جنگل‌های استان در سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی مدون، پس از بررسی نقاط بحرانی و وضعیت توپوگرافی و جغرافیایی مناطق تحت مدیریت خود، اقدام به اخذ مجوزات اولیه احداث حوضچه اطفاء حریق برای استفاده بالگردهای حامل بسکت انتقال آب کرد.

وی تصریح کرد:همچنین با توجه به اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان به عنوان پایلوت ایجاد پایگاه اطفاء حریق معرفی شده؛ با قول مساعد مقامات کشوری پس از ایجاد حوضچه‌های مذکور، بالگرد و تجهیزات مربوطه نیز به استان تخصیص داده خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آپلود عکس