کد خبر : 251
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 18:11
-

ماجرای افزایش‌ قیمت خودروهای اسقاطی چیست؟

ماجرای افزایش‌ قیمت خودروهای اسقاطی چیست؟

چند روز قبل وزارت صمت، آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده را به مجلس فرستاد و جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در یک گفتگوی اینستاگرامی برخی از بندهای این لایحه ارسالی به مجلس را بررسی کرد. به گزارش مپل، چند روز قبل وزارت صمت، آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده را به مجلس فرستاد و جلال رشیدی کوچی، نماینده

چند روز قبل وزارت صمت، آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده را به مجلس فرستاد و جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در یک گفتگوی اینستاگرامی برخی از بندهای این لایحه ارسالی به مجلس را بررسی کرد.

به گزارش مپل، چند روز قبل وزارت صمت، آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده را به مجلس فرستاد و جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در یک گفتگوی اینستاگرامی برخی از بندهای این لایحه ارسالی به مجلس را بررسی کرد.

در اظهارات این نماینده بخشی‌ به شرایط واردات خودرو توسط افراد حقیقی اشاره‌ شده و گفته شده بود که هر فرد حقیقی می‌تواند یک خودروی خارجی وارد کند اما شرط این واردات این است که حتما یک خودروی اسقاطی داشته و این خودرو را اسقاط کند.

پس از این خبر بود که قیمت خودروهای اسقاطی در بازار به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان رسید و دارندگان خودروهای فرسوده را امیدوار کرد که می‌توانند در ازای اسقاط خودروی خود، یک خودروی صفر خارجی وارد کنند.

اما بررسی آیین‌نامه‌های قبل و اظهارات‌ مقامات دولتی نشان می‌دهد که چنین چیزی واقعیت ندارد و هنوز قانون آن تصویب نشده است.

اگر آیین‌نامه جدید‌ خودرو را مطالعه کنیم در آن شرط شده که واردات خودرو خارجی‌ در ازاء اسقاط تعداد خاصی‌ خودرو ممکن‌ است. با توجه به اینکه واردکنندگان اصلی خودرو، شرکت‌های تولید خودرو هستند می‌توان گفت که تولیدکنندگان خودرو باید چند خودرو اسقاط کنند تا در قبال آن بتوانند خودروهای جدید‌ را وارد کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آپلود عکس