کد خبر : 326
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 23:40
-

یک هزار هکتار جنگل و مرتع لرستان در آتش سوخت

یک هزار هکتار جنگل و مرتع لرستان در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از بکارگیری ۱۰۰ نیروی واکنش سریع اطفای حریق در استان خبر داد. به گزارش مپل، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: باتوجه به بارندگی های بسیار خوب پارسال، پوشش گیاهی استان تقویت شده بود و به همین دلیل نیز سطح خسارت دیده از آتش نیز در مقایسه با

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از بکارگیری ۱۰۰ نیروی واکنش سریع اطفای حریق در استان خبر داد.

به گزارش مپل، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: باتوجه به بارندگی های بسیار خوب پارسال، پوشش گیاهی استان تقویت شده بود و به همین دلیل نیز سطح خسارت دیده از آتش نیز در مقایسه با سال قبل (بدون اشاره به آمار) افزایش یافت، در حالیکه اگر اقدامات پیشگیرانه منابع طبیعی نبود، این رقم افزایش می یافت.

وی ادامه داد: سه هزار کیلومتر آتش بر در استان برای مقابله با این موضوع در استان ایجاد شد و استفاده از توان نیروهای مردمی، بسیج، سازمان های مردم نهاد و فعالان حوزه محیط زیست به صورت سازماندهی شده انجام گرفت و ۱۰۰ نیروی واکنش سریع اطفای حریق به کار گرفته شدند.

ایشان در پایان تصریح کرد: شهرستان چگنی با ۳۴ فقره و وسعت ۴۰۱ هکتار، بیشترین آتش سوزی ها را داشت ، به نحوی که در یک مورد، ۱۵۰ هکتار جنگل و مرتع این شهرستان به دلیل اختلافات طایفه ای دچار حریق شد و ۱۰ مظنون این حادثه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آپلود عکس